آرشیو بهمن ماه 1401

معرفی روزانه بهترین بازی فکری ها

معرفی بهترین بازی فکری

۴ بازديد
شما هم تو مهمونیا و دورهمیا مافیا بازی میکنین؟
خنده داره و وقت پر میکنه اما یسری ایراد هم داره.
حجم دروغ توش بالاست، اگه یکی اول بازی بره بیرون خیییلی باید منتظر بمونه و .. .
جالبه بدونید بین بازی فکری ها خیییییییلییییی بازی های بهتری هست که میتونه سرگرم کننده تر و مهیج تر باشه.
تو این وبلاگ سعی میکنم در بازه های زمانی کوتاه بازی فکری جدید معرفی کنم.
فرشگاه آنلاین هم برای این بازی ها خیلی 

بازی ou Tour

۱ بازديد

دنیا که فقط تجارت و جهان باستان نیست. اجازه دهید یک بازی فکری غیر کارتی هیجان انگیز و کاملا متفاوت را به شما معرفی کنیم. یک گروه موسیقی می‌خواهد در آمریکا تور برگزار کند. آنها اولویت‌هایی در میان ایالات مختلف داردن. همچنین باید بتوانند به بیشارین ایالت ممکن نیز سر بزنند.

آن تور On Tour بطور عجیبی سرگرم کننده است. قوانین این بازی فکری نیز ساده هستند. تعدادی کارت با نام‌های ایالت‌های آمریکا را برزده و در گوشه‌ای می‌گذارید. هربازیکن سه کارت رو می‌کند و دو تاس بازی می‌اندازد. این تاس‌ها به شما دو عدد دورقمی معرفی می‌کنند که باید روی ایالت‌های رو شده در نقشه بنویسیدشان… .

زمانیکه تنها یک یا دو ایالت خالی باقی ماند شما باید اعدادی که نوشته‌اید را از کوچک به بزرگ به هم متصل نمایید. بازیکنی که توانسته باشد ایالت‌های بیشتری را در مسیر قرار دهد برنده رقابت هیجان انگیز خواهد بود.

هیجان بازی در اینست که شما اصلا از رقبا خبر ندارید. نمی‌توانید حدس بزنید آنها جلوتر هستندیا شما. بجز زمانیکه بازی پایان پذیرد. به همین دلیل یک هیجان پنهان در سراسر بازی شما را تسخیر می‌کند.

7 رونین: رقابت هیجان انگیز سامورایی‌ها و راهزنان

۱ بازديد

ژاپن همیشه اینقدر در تکنولوژی و امکانات غرق نبوده است. روزگازانی دور در میان کوهستان‌های برفی و صعب العبور مردم به سختی زندگی می‌گذراندند. آنها در ماه‌های سرد سال برای زمستان آذوغه جمع می‌کردند. در اوایل زمستان راهزنان می‌آمدند تا آذوغه‌ها را غارت کنند.

این بازی فکری دونفره بسیار هیجان انگیز است. یکی از بازیکنان رهبر رونین‌های محافظ روستا خواهد بود. او 7 رونین دارد که هرکدام قابلیت خاصی دارند. رونین‌ها به فرمان بازیکن به یکی از ساختنا‌های روستا می‌روند تا در کمین بنشینند.

طرف دیگر نیز راهزنان هستند. آنها در تعداد‌های خاص به روستا حوله می‌کنند و وارد ساختمان می‌شوند. راهزنان به مححض روبرو شدن با رونین‌ها تنها یک زخم بر آنها میزنند و خود می‌میرند. با اینحال تعداد آنها بسیار بیشتر از رونین‌هاست و هر رونین هم تعداد محدودی زخم را تحمل خواهد کرد.

هیجان این بازی در غافلگیرانه بودن رقابت آن است. در کنار برد اصلی هر بازیکن برد جداگانه‌ای دارد که بوسیله دیوار مقوایی از چشم حریف پنهان است. مدافع محل پنهان شدن رونین‌ها را در برد خود مشخص می‌کند. مهاجم هم راهزنان را بر روی ساختمان‌های مورد نظرش قرار می‌دهد.

سپس بازیکنان دیوار‍‌ها را برمیدارند و مهره‌ها را به برد اصلی منتقل می‌کنند. آنجا مشخص می‌شود که کدام رونین‌ها با راهزنان روبرو شده‌اند. بخش هیجان انگیز رقابت همینجاست. بازیکنان باید بنوعی بازی یکدیگر را پیش بینی نمایند. لحظه چیدن مهره‌ها روی برد به اندازه دیدن نمرات امتحان هیجان دارد!

بازی فکری و کارتی steampunk rally: رقابت پرهیجان سرعت با اتوموبیل‌های دستساز دانشمندان

۱ بازديد

این بازی فکری و کارتی بینظیر بهترین ترکیب خلاقیت، هیجان و رقابت است. داستان از این قرار است که دانشمندان قرن 21 در یک پیست کوهستانی جمع شده‌اند. آنها می‌خواهند با توجه به آخرین اختراعاتشان ماشین ساخته و با یکدیگر به رقابت بپردازند.

در ابتدای بازی یک دانشمند را انتخاب می‌کنید. آنها بر ساس اختراعتشان دو بخش از اتوموبیلشان را همراه دارند. ساخت باقی اتوموبیل باشماست. در هر دور شما فرصت دارید تا از میان کارت‌هایی که رو می‌‎کنید، تجهیزات مختلف به اختراعتان بیفزایید.

کارت‌ها را نمی‌توان بطور دلخواه کنار یکدیگر قرار داد. باید حتما از محل‌های اتصال در کنار یکدیگر قرار بگیرند. پس از اتمام این مرحله باید حرکت کنید. میزان این حرکت را با کمک بیش از 30 تاس بازی مشخص می‌کنید.

درواقع اعداد تاس‌ها انواع مختلفی از سوخت مصرفی هر بخش از اختراع شما در این بازی فکری کارتی جذاب را نشان می‌دهد. بخش جالب دیگر بازی فکری طراحی هوشمندانه و دلچسب پیست مسابقه و نشانگر‌های مربوط به بازیکنان است. این بخش‌ها را می‌توانید در تصاویر بخش جزئیات بیشتر ببینید.

اگر تصمیم به خرید بازی فکری دارید این بازی فکری هیجان انگیز را از دست ندهید. در حال حاضز قیمت این بازی در مقایسه با دیگر بازی‌ها و با توجه به تعداد زیاد قطعات آن بطرز مشکوکی پایین است!

بازی کارتی اعماق Abyss: رقابت هیجان انگیز بهترین موجودات دریا برای حکومت بر اقیانوس

۱ بازديد

دنیای زیر دریا بسیار جذاب است. از آنجایی که ما هنوز نفهمیده ایم که چگونه بر آن انفجار ناخوشایند مربوط به فشار زیاد اعماق غلبه کنیم، بیشتر از فضای خارج از اقیانوس ها می دانیم. این فقدان دانش فضای زیادی را برای تخیل می‌گذارد تا شکاف‌ها را پر کند.

اعماق یک بازی کارتی هیجان انگیز سیاسیست. برای دستیابی به هدف خود، آرای شورا را میخرید یا به آن باج می‌پردازید. همچنین باید اربابان بانفوذ را به سمت خود جذب می کنید و از قدرت آنها برای به دست آوردن کنترل مناطق مفید استفاده می کنید (یا سوء استفاده می کنید). حتی ممکن است چند هیولا را بکشید تا کمی سرقفلی و درآمد بیشتری کسب کنید.

بازی هربار بادست قبل متفاوت است. راه‌های زیادی برای کسب امتیاز وجود دارد. هیچ دو بازی دقیقاً مشابه یکدیگر نیستند و هیچ استراتژی بر آن تسلط نخواهد داشت. همچنین تقریباً هرگز بدون گزینه‌ای برای کسب امتیاز یا کمک به ایجاد اقتصاد خود نیستید.

در این بازی شما همواره فرصت خواهید داشت تا ورق را برگردانید. یک اتحاد موفق، یک ترور بموقع یا استخدام درست می‌تواند جریان بازی را به نفع شما تغییر دهد یا از شما برباید. این بازی فکری هیجان انگیز فرصت رقابت سیاسی در اعماق دریا را برایتان فراهم می‌کند. آنرا از دست ندهید

بازی فکری عجایب هفتگانه

۱ بازديد

شما رهبر یکی از 7 شهر بزرگ دنیای باستان هستید. منابع را جمع آوری کنید، مسیرهای تجاری را توسعه دهید و برتری نظامی خود را تأیید کنید. شهر خود را بسازید و یک شگفتی معماری بنا کنید که از زمان های آینده فراتر خواهد رفت.

7 شگفتی ها سه سن به طول می انجامد. در هر سن، بازیکنان هفت کارت از یک دسته خاص دریافت می‌کنند، یکی از آن کارت‌ها را انتخاب می‌کنند، سپس بقیه را به بازیکن مجاور می‌دهند. بازیکنان کارت های خود را به طور همزمان آشکار می کنند، در صورت نیاز منابع را پرداخت می کنند یا منابع را جمع آوری می کنند یا به روش های مختلف با بازیکنان دیگر تعامل دارند.

بازیکنان دارای تخته های جداگانه با قدرت های ویژه هستند که کارت های خود را بر روی آنها مرتب می کنند و تخته ها دو طرفه هستند. سپس هر بازیکن کارت دیگری را از عرشه ای که به آنها پاس داده شده انتخاب می کند و این روند تا زمانی که بازیکنان از آن سن شش کارت در بازی داشته باشند تکرار می شود. بعد از سه سالگی، بازی به پایان می رسد.

در اصل، 7 Wonders یک بازی توسعه کارت است. برخی از کارت‌ها اثرات فوری دارند، در حالی که برخی دیگر پاداش‌ها یا ارتقاء را در ادامه بازی ارائه می‌کنند. کارت‌های دیگری نیز هستند که برای خریدهای آتی تخفیف ارائه می دهند. همچنین برخی نیروی نظامی برای غلبه بر همسایگان شما فراهم می کنند و برخی دیگر چیزی جز امتیاز پیروزی نمی دهند.

دوئل: ورژن دونفره عجایب هفتگانه

یک حقیقت اینست که عجایب هفتگانه جوایز زیادی دریافت کرد. اما حقیقت دیگی نیز وجود دارد. این بازی اصلا برای دونفر جذاب نیست. به همین دلیل آنها ورژن دونفره بازی را بطور جداگانه طراحی نمودند. در واقع بازی فکری و کارتی دوئل یک رقابت بسیار هیجان انگیز در جمع آوری منابع، تدارکات نظامی و انجام ماموریت‌های معماریست. این بازی پرطرفدار:

  • به طور خاص فقط برای دو بازیکن طراحی شده است.
  • پر از راه های بی شماری برای تعامل و استراتژی های مختلف برای دنبال کردن که هر بازی را از ابتدا تا انتها هیجان انگیز و متفاوت می‌کند.
  • تصاویر جالب و فضای لخاطره سازی از عجایب هفتگانه را برای بازیکنان ایجاد می‌کند.

راه‌های پیروزی در این بازی متفاوت هستند. درواقعبردن شما در ساختن شگفتی‌ها نیست. شما حاکمانی هستید که در کنار رقابت با همسایگان شگفتی‌ها را نیز برای خود تکمیل می‌کنید. درواقع اینها بخشی از رقابت پرهیجان شما در این بازی فکری کارتی هستند.

این بازی یک رقابت رو در رو برای پیروزیست. کارت‌ها را -برخی به پشت و برخی به رو- می‌چینید. سپس به نوبت آنها را برمی‌دارید. اینجا محاسبات سنگینی برای اینکه چطور قبل از رقیب به کارت خاصی برسید آغاز می‌شود. همچنین ممکن است بخواهید سعی کنید مانع رسیدن حریف به کارت مشخصی شوید.

در ساختن عجایب هفتگانه نیز رقابت سنگینی برقرار است. هرکدام از بازیکنان 4 بنا برای ساخت دارند. اما مگر ما بیش از 7 شگفتی تاریخی داریم؟ به همین دلیل است که بازیکنان از 8 بنای بازی تنها 7 عدد را می‌توانند بسازند. به همین دلیل باید سریعتر از رقیب ساختن 4 ساختمان اصلی را به پایان برسانید.

حقیقتش را بخواهید نگارنده از طرفداران پروپاقرص این دوئل دونفره است و امید دارد شما نیز به او بپیوندید!

عجیب و هیجان انگیز: مجموعه پرونده‌های قتل مختاپوس

۱ بازديد

در این برگه بیشتر به معرفی بازی‌های کارتی و فکری که رقابت‌ هیجان انگیزی داشتند پرداختم. اگرچه پرونده‌های مجموعه اختاپوس در هیچکدام از این دسته‌ها طبقه بندی نمی‌شوند، اما واقعا نمیتوان از تفریح و سرگرمی گروهی گفت و آنها را نادیده گرفت.

حقیقتش مجموعه مختاپوس محصولات رقابتی و هیجان انگیز زیادی دارد. اما آنچه مرا بسیار به خود جلب کرد پرونده‌های جنایی آن بود. پرونده‌های با اطلاعات بسیار عالی و دقیق و منابعی طبیعی و قابل باور را عرضه کرده است.

این پرونده‌ها که برخی حتی برای 16 سال به بالا هستند عمیقا ذهن شما را به چالش می‌کشند. شخصیت‌ها کاملا واقعی به نظر می‌رسند. جنایات نیز یا بطور کامل یا اقتباسی از اتفاقات واقعی هستند. این بازی فکری‌های بینظیر واقعا جایگزین خوبی برای بازی‌هایی نظیر مافیا هستند. باور کنید دروغ گفتن به دوستان و پیروزی در بازی ابدا افتخار و شادی ندارد!

نکته دیگری که در این مجموعه بازی‌ فکری قابل ستایش است، زمان و ظرافتیست که صرف جزئیات آن نموده‌اند. در برخی پرونده‌ها حتی باید بخشی از ماجرا را در صفحات اینستاگرام بررسی کنید. مختاپوس جدیدا کیت تشخیص اثر انگشت هم به محصولاتش اضافه نموده‌است.

اجازه دهید بحث را خلاصه کنم. این پرونده‌ها یکی از بهترین سرگرمی‌ها برای دورهمی هستند. قیمت بسیار مناسبی نیز دارند که با توجه به حجم جزئیات آن واقعا حیرت آور است. لطفا محصولات و پرونده‌های مختاپوس را با بازی‌‎های مخربی مانند مافیا جایگزین نمایید.

بازی فکری و کارتی جذاب Terraforming Mars:

۲ بازديد

بنظر شما زمین چند سال دیگر می‌تواند نیاز‌های ما را براورده کند. البته قطعا به اندازه عمر من و شما منابع دارد. اما طراحان این بازی فکری و کارتی هیجان انگیز فکر‌های بهتری دارند. آنان معتقدند سال 2400 میلادی کم کم باید مریخ را برای زیستن تجهیز کنیم.

این بازی درواقع تحقق یک رویای شیرین است. سیاره‌ای را از ابتدا برای سکونتمان آماده می‌کنیم تا به مرور به آنجا مهاجرت کنیم. دقیقا مانند اینکه در انتظار تحویل منزل پیش خرید کرده باشید تا مستاجری را بفراموشی بسیپارید!

اما مگر اماده کردن مریخ به همین سادگیست؟ به همین دلیل این بازی هر نوبت درواقع یک نسل است. شما در نقش شرکت‌هایی هستید که وظیفه آماده کردن مریخ برای سکونت را برعهده دارند. بازی زمانی تمام می‌شود که مریخ را از نظر دما، اکسیژن و اقیانوس به حد خوبی برسانید.

در پایان دیدن اینکه این ماموریت چند نسل بطول انجامیده بسیار جالب است. چیدن و انتخاب بهترین استراتژی در این بازی فکری و کارتی هیجان انگیز بسیار لذتبخش است. شما برای این ماموریت طولانی برنامه‌ای طولانی نیاز دارید.

رقابت سنگینی برای ساختن شهر در نقاط مهم، بالابردن اکسیژن، افزایش دما و آب در این بازی فکری پرهیجان جریان دارد. همچنین نکته جالب دیگر بازی فکت‌های علمی آن است. درواقع این بازی به نوعی یک پیش بینی دقیق علمی از چیز‌هاییست که درصورت مهاجرت به مریخ نیاز خواهیم داشت.

پیشنهاد می‌کنیم حتما خود را با این بازی بینظیر بیازمایید.