کمی بیشتر از بازی فکری کاتان

معرفی روزانه بهترین بازی فکری ها

کمی بیشتر از بازی فکری کاتان

۵ بازديد

Catan بازی فکری کاتان را اولین بار در سال 1995 منتشر نمودند. در ابتدا “Settlers of Catan” مهاجران با ساکنان کاتان نام گرفت. این بازی در بیستمین سالگردش در سال 2015 به سادگی به Catan تغییر نام داد.

امروز، این بازی فکری هیجان انگیز و محبوب را به بیش از 40 زبان ترجمه نموده اند. کاتان در بازار نیز موفقیت بزرگی بدست آورده است. فروشندگان فروش بیش از 32 میلیون بازی کاتان را تخمین می‌زنند.

جدای از آمار، Catan یک بازی رومیزی چند نفره به سبک آلمانی است. این بازی را برای سه یا چهار نفر طراحی نموده اند.  بازی‌های سبک آلمانی یا Eurogames به‌جای تضاد مستقیم بین بازیکنان، عموماً بر جمع‌آوری منابع متمرکز هستند.

بازی فکری رومیزی کاتان اکنون بیش از 25 سال دارد. این بازی برخلاف بازی‌های پیچیده‌تر که در طول سال‌ها با نسخه‌ها و بازسازی‌های جدید تکامل یافته‌اند، تا حد زیادی همان بازی همیشه باقی می‌ماند. تنها نام آن کوتاه‌تر شد.

کاتان یک بازی ساده است که موضوعی بزرگ دارد. بدون قوانین سخت و پیچیده شما ساخت تمدنی در جزیره‌ای جدید را آغاز می‌کنید.

یکی از نکات هیجان انگیز بازی فکری کاتان روش حمع آوری منابع آن است. شما باید شهر‌های خود را در نقاط اتصال کاشی‌ها با هم قرار دهید. بر روی هر کاشی نیز عددی قرار دارد.

هر بازیکن پس در نوبتش تاس می‌اندازد. حاصل جمع دو تاس با عدد یکی یا دو کاشی‌ برابر است. بازیکنانی که در جوار آن کاشی‌ها شهر دارند منابع هر کاشی را برمی‌دارند.

بنابراین، در تئوری، 6 و 8 باید اعداد شگفت انگیزی باشند. احتمال بروز 3 و 11 نیز بسیار پایین است. متأسفانه، این به ندرت در بازی فکری کاتان جواب می‌دهد! همه بهترین برنامه‌های شما معمولاً به بیراهه می‌روند. این مکانیک بسیار جالب است و می‌تواند یک بازی کاملاً لذت بخش را ایجاد کند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.