افزونه هایی کاتان: افزونه‌های کاتان: دریا، فضا، وستروس

۶ بازديد

بازی فکری کاتان نیز مانند سایر بازی‌های معروف داستانش را در طول سال‌ها گسترده تر نموده است. در اولین مرحله توجه طراحان به تجارت‌های دریایی بازی کاتان جلب شد.

همانطور که می‌دانید داستان کاتان سکونت در جزایر است. همچنین در طول بازی اصلی بازیکنان می‌توانند از طریق بنادر تجارت کنند.

در اکسپنشن دریایی بازی فکری کاتان، بازیکنان می‌توانند از این بنادر برای رفتن به جزلیر دیگر استفاده کنند. در این نوع از بازی کاتان مه و طوفان در کنار دزد همیشگی بازی برای شما دردسر ایجاد میکنند.

درمیان اکسپنشن‌های کاتان، نوع فضایی آن هم طرفداران زیادی دارد. از نظر فنی یک بازتصور مستقل از کاتان کلاسیک است. اما اشتراکات کمی با کاتان اصلی دارد.
ازی در سال 2700 پس از میلاد اتفاق می‌افتد. بازیکنان با سفینه‌ها برای کشف منابع در سراسر کهکشان حرکت می‌کنند.
بازیکنان در مسیر با موجودات فضایی نیز روبرو خواهند شد. آنها باید مسیرهای تجاری را راه اندازی کنند و سفینه خود را ارتقا دهند.

این بازی خیلی شبیه کاتان که ما میشناسیم نیست. اما هنوز هم یک بازی ارزشمند برای هر مجموعه ای است و به لطف نقشه متغیرش، ارزش تکرار عالی را ارائه می دهد.

اکسپنشن مهیج دیگر کاتان اتفاقات آن در دنیای خیالی بازی تاج و تخت است. یک بازی مستقل که در آن گیم پلی کاتان با دنیای بازی تاج و تخت جورج آر آر مارتین ملاقات می‌کند.

این بازی رومیزی مستقل با الهام از رمان‌های فانتزی مارتین، بازیکنان را به عنوان اعضای نگهبان شب معرفی می‌کند تا زیرساخت‌های خود را گسترش دهند و در شمال حفظ کنند.

نگهبانان را استفاده کنید، انبار بسازید و در برابر عملیات Wildling ها هوشیار باشید. می‌پرسید رقابت بین اعضای دیگر Watch کجاست؟ خوب، برنده این بازی ردای لرد فرمانده را به تن می کند – ژور مورمونت در حال تماشای آن است.

کاتان ورژن شهر‌ها و شوالیه‌ها

Cities and Knights نسخه بسط یافته بازی فکری کاتان است. این بازی را در سال 1998 منتشر نمودند. این گیم پلی Catan را بیشتر به یک بازی توسعه شهری با عناصر مبارزه با بربرها تبدیل می‌کند.

تعامل بازیکنان در این نسخه از بازی کاتان عمیقتر است. مکانیک‌های جدید بازی به بازیکنان گزینه‌های بیشتری را هنگام  می‌دهند.

بازیکنان بازی را در ابتدا با یک شهر و یک روستا شروع می کنند. شهرها کالاها بازی فکری کاتان را (در بالای منابع) تولید می کنند. 3 کالا وجود دارد: پارچه (از مرتع)، سکه (از کوه) و کاغذ (از جنگل). کالاها را می توان درست مانند منابع معامله کرد.

با استفاده از کالاها، شهرها را می توان در 3 منطقه بهبود بخشید. هر کدام دارای 5 سطح هستند. هر سطح بالاتر مزایای اضافی مانند شانس بالاتر برای دریافت کارت های پیشرفت و توانایی های ویژه را فراهم می کند. و

وقتی شهری در هر منطقه ای به سطح 4 می رسد، تبدیل به یک کلان شهر می‌شود. این حالت 2 امتیاز پیروزی بیشتر به بازیکنان بازی فکری کاتان می‌دهد.

یکی دیگر از پیشرفت های جدید، دیوارهای شهر است. هر شهر می تواند یک کارت داشته باشد و هر دیواری تعداد کارت های منابع در دست را 2 تا حداکثر 13 افزایش می دهد.

شوالیه‌ها  نشانه‌هایی هستند که شما می‌خرید. هزینه آنها 1 سنگ معدن و 1 گوسفند استو شوالیه های بازی فکری کاتان را روی یک تقاطع روی صفحه بازی قرار می‌دهید. آنها را می‌توان تا دو بار ارتقا داد  قدرتمندتر شوند.

یک شوالیه فعال می‌تواند حرکت کند و یا تعقیب سارق یا مبارزه با شوالیه های دیگر بپردازد. توصیه می‌کنیم این بازی را از دست ندهید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.