آرشیو اسفند ماه 1401

معرفی روزانه بهترین بازی فکری ها

کاتان

۱ بازديد

بازی فکری رومیزی مناسب بالای 8 سال برای دو تا چهار نفر

بازی فکری کارتی و رومیزی کاتان

کاتان یکی از معروف ترین و بهترین بازی فکری‌های تاریخ و یک رقابت هیجان انگیز تمام عیار است. این بازی داستان بسیار جذاب و خیال انگیز است. شما در نقش مهاجرانی هستید که به تازگی وارد جزیره‌ای غنی شده‌اند. در این جزیره سرشار از منابع بسیار زیادیست که شما از آنها منابع مختلفی دریافت می‌کنید.

شما در جزیره بازی کاتان چراگاه برای پرورش حیوانات، زمین کشاورزی، معادن سنگ و جنگل را خواهید یافت. همچنین بنادری وجود دارند تا به شما در خرید آنچه نیاز دارید کمک کنند. در این بازی فکری همه چیز مهیاست تا شما بهترین تمدن ممکن را بسازید!

اما همه چیز به همین سادگی نیست. در این میان رقابت مهمی بر سر برداشت منابع و ایجاد جاده با رقبا دارید. شما در صورتی می‌توانید محصولات را برداشت کنید که در محدوده برداشت منابع سکونتگاه ایجاد کنید. این سکونتگاه‌ها باید حتما فاصله مشخصی از دیگر سکونتگاه‌ها داشته باشند. همچنین باید به سایر سکونتگاه‌های شما نیز با جاده متصل باشند.

این موارد رقابت هیجان انگیز سنگینی را میان بازیکنان ایجاد می‌کند. شما می‌توانید در کنار رقابت با یکدیگر تجارت کنید. در نهایت مواردی نظیر تعداد راه‌ها، تعداد شهر‌ها، سربازان و … امتیازات شما را مشخص می‌کند.

این بازی فکری تا کنون در جشنواره‌های زیادی عنوان بهترین بازی فکری را نصیب خود نموده‌است. پیشنهاد می‌کنیم حتما آنرا امتحان نمایید.

بازی کارتی راه ابریشم: تجارت ادویه

۱ بازديد

تجارت ادویه یکی از بهترین بازی‌های کارتی برای دو تا پنج نفر است. همانطور که از نام بازی مشخص است، شما در این بازی کارتی در نقش بهترین تجار ادویه ظاهر خواهید شد. ماجرای بازی در پیچ و خم جاده ابریشم در دوران باستان اتفاق می‌افتد. شما نیز باید در مسیر این جاده تلاش کنید تا با ارزش ترین مجموعه ادویه را به جمع نمایید.

این بازی فمری بطور محصور کننده‌ای فکر شما را بطور کامل درگیر می‌کند. تجارت ادویه بین 15 تا 30 دقیقه زمان خواهد برد. معجزه بازی اینست که شما در طول این مدت به چیزی جز تبدیل نمودن ادویه‌ها به هم فکر نخاهید کرد! تمام تمرکز و دقت شما صرف بازی می‌شود و ذهن برای لحظاتی از تورم 50 درصد خلاصی می‌یابد!

روند پیروزی تقریبا در هر سه بازی یکسان است. کارت‌هایی تحت عنوان کارت امتیاز در بازی وجود دارند. برای بدست آوردن آنها شما باید ترکیب خاصی از ادویه‌های مختلف را پرداخت نمایید. از طرفی نیز کارت‌هایی تحت عنوان کارگاه وجود دارند که به شما اجازه تبدیل ادویه‌ها را می‌دهند.

در طول این بازی سحرآمیز کل تمرکز شما بر استفاده بهینه از کارگاه‌ها و ادویه‌هاست. شما نمی‌توانید به چیزی بجز این بیندیشید. زیرا برداشتن هر کارت جایزه مستلزم برنامه ریزی است. اگر حریفی زودتر از شما کارت مورد نظرتان را بردارد زحماتتان برباد خواهد رفت پس درنگ نباید کرد.

بازی فکری کارتی شگفتی های شرق

۲ بازديد

در این ورژن بازی شما مشغول تجارت ادویه در شرق آسیا هستید. جایی که جزایر زیادی و جود دارند. در این بازی فکری کارگاه‌های شما در همین جزایر قرار گرفته‌اند. شما باید قبل از رقبا به جزایر برسید و با توجه به کارت‌های جایزه از امکانات آنها برای تبدیل جزایر به یکدیگر استفاده نمایید.

کارت‌های این بازی فکری شما را به دنیای باستان جزایر اندونزی می‌برند. خشکی‌های نزدیک به هم که هرکدام پتانسیل ایجاد محصولی منحصربفرد را دارند. البته 4 ادویه در تمام بازی‌‎ها یکسان هستند.

این بازی فکری و کارتی بازی همچون بازی جاده ابریشم خریدن کارت‌های جایزه است. از آنجایی که تعداد جزایر محدود هستند شما و سایر بازیکنان رقابت تنکاتنگی بر سر ایجاد پایگاه در آنها دارید. اگر دیرتر از رقبا به محدوده‌ای برسید باید به آنها اجاره پرداخت نمایید.
برای بازی های مشابه بر روی لینک کلیک کنید. 

بازی فکری جاده ابریشم: دنیای جدید

در این بازی فکری کاروان تجاری ادویه شما به دنیایی جدید در غرب رسیده است. شما جهان تازه‌ای یافته‌اید. بعنوان یک تاجر به چیزی جز گسترش داد و ستد نمی‌اندیشید. بنابراین با کمک کارگران و بومیان درصدد بیشتر کردن ثروت خود خواهید بود.

این بازی فکری و کارتی بازیکنان را در سپیده دم قرن شانزدهم به قاره آمریکا می فرستد. بازیکنان با شجاعت در بیابان مجبور می شوند سرزمین های جدید را کشف کنند، با ساکنان محلی تجارت کنند، یافته های خود را یادداشت کنند و برای زنده ماندن شکار/جمع آوری کنند!

این بازی مکانیسم‌های تجارت منابع جذاب و فوق‌العاده سرگرم‌کننده موجود در سری Century را با مکانیزم قرار دادن کارگر با پیچ و تاب ادغام می‌کند!

بازی فکری ریسک

۱ بازديد

بسیاری این بازی را بهترین بازی فکری جنگی می‌دانند. این بازی استراتژی نبرد ارتش ها و سلطه جهانی را در اواخر دهه 1950 توسط فیلمساز فرانسوی آلبرت لاموریس اختراع کرد. طرفداران ریسک اکنون آن را به یک کلاسیک رومیزی واقعی تبدیل کرده اند.

بازی فکری جنگی ریسک

این بازی فکری الهام بخش اسپین آف ها، نسخه‌های مختلف و حتی ایجاد ژانر بهترین بازی‌های فکری و کارتی قدیمی است.

با این وجود، قوانین کلاسیک تا حد زیادی در 70 سال گذشته دست نخورده باقی مانده اند. بنابراین یادگیری نحوه بازی ریسک به همان سادگی است که چندین دهه پیش بود. هدف نیز مشخص است: تمام کشور‌های جهان را تسخیر نمایید!

در بازی بازی فکری ریسک تسخیر استراتژی، اکنون با ارقام به روز شده و کارت های ماموریت بهبود یافته، جهان را تحت کنترل خود درآورید. بسته به ریختن تاس، بازیکن یا دشمن را شکست می دهد یا شکست می خورد. این بازی هیجان انگیز پر از خیانت، اتحاد و حملات غافلگیرانه است.

در میدان جنگ، هر چیزی پیش می رود! تمام نیروهای دشمن را در یک قلمرو شکست دهید تا آن سرزمین را فتح کنید و یک قدم به فتح جهانی نزدیکتر شوید! بازیکنی که ابتدا ماموریت مخفی خود را تکمیل کند – و کارت ماموریت مخفی را برای اثبات آن فاش کند – برنده می شود. و به یاد داشته باشید.

بازی فکری عصر حجر

۱ بازديد

بازی فکری رومیزی و کارتی برای 1تا 6 نفر

همه ما در مورد زندگی اجدادمان در صد‌ها هزار سال پیش چیز‌هایی خوانده‌ایم. گاهی نیز زندگی در آن دوران را هنگام بازدید از موزه‌ها یا مشاهده فیلم‌ها تصور نموده‌ایم با اینحال تجربه بازی فکری عصر حجر بهترین فضاسازی عمرمان را رقم خواهد زد.

بازی به دورانی باز می‌گردد که اجدادمان تازه به ایده یکجا نشینی رسیده بودند. کم کم یاد می‌گیرند وظایف را تقسیم کنند. می‌آموزند که باید در بک رقابت هیجان انگیز منابع جمع کنند و اینکه توسعه و افزایش جمعیت اگرچه هخوب است اما بها و هزینه دارد.

دوران “عصر حجر” واقعاً سخت بود. اجداد ما در نقش خود به عنوان شکارچی، کلکسیونر، کشاورز و ابزارساز، با پاها و پشت خود در برابر گاوآهن های چوبی در زمین سنگلاخی کار می کردند. البته پیشرفت با گاوآهن چوبی متوقف نشد. مردم همیشه به دنبال ابزارهای بهتر و گیاهان مولدتر می گشتند تا کار خود را مؤثرتر کنند.

بازی هیجان انگیز فکری عصر حجر

در بازی فکری و کارتی عصر حجر، بازیکنان در این زمان زندگی می‌کنند، درست مانند بهترین اجداد ما. آنها در این رقابت هیجان انگیز چوب جمع می‌کنند، سنگ می‌شکنند و طلاهای خود را از رودخانه می شویند. آنها آزادانه تجارت می کنند، روستای خود را گسترش می‌دهند و بنابراین به سطوح جدیدی از تمدن دست می‌یابند.

با تعادل شانس و برنامه ریزی، بازیکنان برای غذا در این زمان ماقبل تاریخ به رقابت می‌پردازند. در این بازی فکری نیز مانند بازی ایمهوتپ یا Wingpan نمی‌توانید دقیقا امتیاز رقیب را حدس بزنید. اینکه چه کسی برنده خواهد شد، رازیست برای پایان امتیاز شماری!

بازی جنگ جهانی دوم

۱ بازديد
بازی فکری رومیزی برای دونفر  این نام سخت درواقع یک استراتژی جنگیست که در جنگ جهانی دوم مورد توجه واقع شد. این نظریه اکنون نیز در علم مدیریت طرفداران زیادی دارد. اگر به این مباحث علاقمند هستید حتما این نام را در گوگل جستجو بفرمایید.  اما در حد وسع این مقاله، ما این استراتژی اینگونه خلاصه می‌کنیم: گاهی ضربه‌ای که در یک حمله غافلگیرانه اما بی نظم به دشمن میزنیم بیشتر از زمانیست که با آمادگی و نظم به او حمله می‌کنیم.  ارجاعات تاریخی و راستی آزمایی این نظریه در مدیریت از سواد ناقص نگارنده کم دانش این سطور فراتر است. آنچه باعث شده این نام در این وب سایت وارد شود یک بازی فکری بسیار هیجان انگیز با همین نام است.  بازی فکری بلیتزکریگ رقابت هیجان انگیز جنگ جهانی در این بازی فکری سرگرم کننده و رقابت هیجان انگیز شما جنگ جهانی دوم را بجای شش سال در 15 دقیقه تمام می‌کنید. برد بازی قرا‌ها و جبهه‌های نبر را در بر می‌گیرد. هر کدام از بازیکنان یک کیسه پر از توکن‌های نبرد (کشتی، هواپیما، تانک و …) دارند. همچنین یک خاکریز برای هر بازیکن و جود دارد تا نیرو‌هایش را قبل میدان نبرد آنجا مخفی کند.  شما در ابتدای بازی سه توکن در خاکریز می‌گذارید. سپس در نوبتتان یکی از آن سه توکن را دی یکی از جبه‌های نبرد 5 قاره قرار می‌دهید و یک توکن از کیسه به جای آن در خاکریز می‌گذارید.  شرایط قاره‌ها، قابلیت توکن‌ها و قوانین بازی کاملا شما را در موقعیت تصمیمات جنگی قرار می‌دهد. این بازی فکری و رقابت هیچان انگیز دقیقا انتخاب بهترین استراتژی در لحظه است. گاهی باید نبرد را با برنامه و قابل پیش بینی پیش برد. در برخی مواقع نیز باید با وجود کاستی‌ها و ریسک‌ها دشمن را غافلگیر نمود. انتخاب در جنگ جهانی دوم با شماست!

جهان کوچک بهترین بازی فکری و کارتی و رقابتی هیجان انگیز برای ثروت

۱ بازديد

بازی فکری رومیزی برای 2 تا 5 نفر

اگر از افرادی هستید که معتقدند تمام اخبار، حوادث، و سیاست دنیا را پول تعیین می‌کند، این بازی برای شماست. جهان کوچک این بازی محل زندگی اقوام بومیست. صلح جریان دارد تال زمانیکه شما و رقبا بازی را آغاز می‌کنید.

این بازی دو صفحه برای بازی دونفره و بیش از دونفره دارد. در این صفحات قلمرو سرزمین‌های مختلف از یکدیگر تفکیک شده‌اند. هرکدام از قلمره‌ها نیز ویژگی‌های متفاوتی دارند. برخی از آنها کوهستانی و صعب العبور، دشت و … که هرکدام برتری‌های خاص خود را دارد.

شما می‌توانید در این بازی با نژاد‌های مختلف به این دنیا حمله نمایید تا قلمرو بومی‌ها و سایر رقبا را فتح کنید. این نژاد‌ها موجودات افسانه‌ای مانند جادوگران، الف‌ها، هابیت‌ها و… را شامل می‌شود که هرکدام قابلیت خاصی دارند.

پس از انتخاب نژاد آنها را از یک گوشه به صفحه بازی می‌کوچانید. آنها وارد قلمرو‌های مختلف می‌شوند. اگر دشمن یا ساکنی آنجا باشد باید با او مبارزه کرده و نابودش کنند. آنها با این پیروزی سرخوش خواهند بود تا تاریخ ورق بخورد و قوم دیگری به سمت جایی بیاید که اکنون خانه آنهاست.

بازی در 10 نوبت انجام می‌شود و در نهایت بازیکنی که پول بیشتری جمع کرده باشد پیروز می‌شود. نکته جالب اینجاست که شما می‌توانید در این بازی فکری هیجان انگیز نژاد خود را تغییر دهید. زمانیکه احساس کردید این نژاد دیگر توان لازم را ندارد منقرضش می‌کنید و نژاد دیگری برمی‌گزینید.

بازی کارتی لندن

۱ بازديد

دقیقا بر خلاف بازی قبل، این بازی فکری معتقد است بهترین توشه اعتبار است و نه ثروت. این بازی فکری رقابت بهترین معماران این شهر را برای بازسازی لندن به نمایش می‌گذارد.

آتش سوزی بزرگ لندن در سال 1666 اتفاق افتاد. این آتش سوزی در میان حصار‌های باقیمانده از دوران روم باستان اتفاق افتاد. در این حادثه که چهار روز بطول انجامید حدود 13 هزار خانه سوختند. این حادثه خانه حدود 70 تا 80 هزار نفر را از بین برد.

شما بعنوان معمار وارد لندن می‌شوید تا شهررا از نو بسازید. همزمان که کارت‌های مربوط به هر بنا را می‌خرید با توجه به کارت‌هایی که بازی کرده‌اید زندگی در شهر شما به جریان می‌افتد. برای ساخت شهر شما باید محلات مختلف را بخرید. شما می‌توانید برای تامین مالی وام بگیرید و از ابزار‌های دیگر استفاده نمایید.

بهترین نکته این بازی کارتی فکری و رقابت هیجان انگیز کنترل فقر است. هر عمل مثبت شما در هر منطقه ممکن است به ایجاد فقر نیز منجر شود. بنابراین باید ضمن پیشرفت و توسعه برای کاهش فقر نیز در برنامه داشته باشید.

مکانیزم این بازی بسیار جالب و منحصر است. انجام آن تجربه بسیار جالب برای شما خواهد بود. این بازی کارتی جذاب نگاه متفاوتی به بازسازی شهر از دید اجتماعی دارد. رقابت برای رفع نیاز‌های کلان شهری و مملکتی قلب امپراطوری بریتانیا تا ایجاد نشاط برای شهروندان عادی و مبارزه با فقر بسیار هیجان انگیز خواهد بود.

تارگی: بازی کارتی و رقابت هیجان انگیز دونفره

۱ بازديد

بازی فکری کارتی و رومیزی برای دونفر

بازی کارتی تارگی، بازیکنان را تحت کنترل دو قبیله مخالف توآرگ قرار می‌دهد که در مسیر خود در صحرا حرکت می‌کنند. آنها تاجر خرما، نمک و فلفل هستند و در طول مسیر شهرک‌هایی ایجاد می‌کنند.

تارگی یک بازی قرار دادن کارگر است. شما تصمیم می‌گیرید که افراد قبیله خود را در این رقابت هیجان انگیز به کجا بفرستید. همزمان باید تلاش کنید تا حریف خود به موفقیت دست پیدا نمی‌کند.

منطقه این بازی فکری از یک سری کارت‌های مرزی تشکیل شده است. آنها همیشه در هر بازی یکسان خواهد بود و مجموعه ای تصادفی از کارت‌های کالا و قبیله فضای بین آن ها را پر می‌کند.

بازیکنان تارگیس های خود را (معروف به کارگران) در امتداد مرزهای کارت‌ها قرار می‌دهند. سپس نشانگرهای قبیله خود را روی کارت های داخلی جایی که خطوط کشیده شده از تارگیس آنها قطع می‌شود، قرار می‌دهند. سپس اقدامات نشان داده شده روی کارت ها را به ترتیب انجام می دهند.

بهترین بخش این بازی فکری کارتی و رقابت هیجان انگیز می‌تواند بهم خورد برنامه‌ها و غافلگیری باشد. این اجتناب ناپذیر است که حریف شما برنامه های شما را در مقطعی به هم نزند. مواقعی وجود خواهد داشت که مجبور می شوید یک حرکت غیربهینه انجام دهید یا بدتر از آن، استراتژی خود را به طور کامل کنار بگذارید.

تارگی در ساختن این نوع موقعیت های ناراحت کننده مهارت دارد. برنامه های شما خراب خواهد شد و بازیکن بهتری برای آن ظاهر خواهید شد.

مجموعه بازی‌های آزول Azul: رقابت هیجان انگیز معماران

۱ بازديد

بازی فکری رومیزی آزول برای 2 تا 4 نفر

آزول بدون شک بهترین بازی انتزاعیست. ماجرا به قرن شانزدهم میلادی باز می‌گردد. مانوئل اول پادشاه پرتغال در دیدار از بخشی از اسپانیا شیفته کاشی کاری آن می‌شود. او از افراد عادی تاریخ نیست که چیزی را بخواهد و نداشته باشد. اگر نه پس چرا به او مانوئل خوشبخت می‌گویند؟

هنر کاشی کاری کشور همسایه برای فاتح بنادر چین، خاورمیانه و کاشف برزیل سخت نیست. بنابراین هنرمندان به تکاپو جلب رضایت مانوئل می‌افتند تا او در هنر نیز از پادشاه اسپانیا جلوتر باشد.

این هنر، هنر موری نام دارد. متاسفانه نگارنده نتوانست معادل فارسی آن را بیابد. اروپاییان به مسلمانان شمال آفریقا و شبه جزیره ابپری موری می‌گفتند. هم اکنون نیز آنها انجمن‌های اقلیتی در آمریکا دارند و سعی می‌کنند هویت خود را حفظ و مدون نمایند.

توسط مایکل کیسلینگ، نویسنده بازی معروف و برنده جایزه جهان طراحی شده است. آزول زیبایی‌شناسی زیبای هنر مور را در یک بازی تخته‌ای معاصر به تصویر می‌کشد. بازیکنان به عنوان صنعت‌گرانی که دیوارهای کاخ سلطنتی اوورا را تزئین می‌کنند، رقابت می‌کنند.

باهوش‌ترین صنعت‌گران با طراحی دقیق مقدار و سبک کاشی‌ها، از قبل برنامه‌ریزی می‌کنند تا زیبایی کار خود را به حداکثر برسانند (بدون ذکر امتیازشان!) و در عین حال اطمینان حاصل کنند که در این رقابت هیجان انگیز هیچ منبعی را در این فرآیند هدر نمی‌دهند.

آزول تمام فکر شما را مشغول خود می‌کند. همچپنین قطعات بازی نیز بسیار زیبا و خوشرنگ هستند. به جرعت می‌توان گفت شما نیز پس از کامل کردن قطعات جس خوب هنرمندی را تجربه می‌کنید.